Pengikut

Isnin, 17 Disember 2012

DAP tikam Nurul Izzah

Salam,

Nurul Izzah pernah mengeluarkan kenyataan bahawa "Pakatan Pembangkang akan membekukan pengambilan baharu anggota polis kerana mendakwa nisbah anggota polis dengan penduduk negara ini melebihi statistik piawaian antarabangsa."


Petikan Malaysian Insider :
Beliau berkata demikian kepada pemberita apabila diminta mengulas kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nurul Izzah Anwar (gambar) pada Sabtu lepas jika pakatan pembangkang memerintah, mereka akan merancang membekukan pengambilan baharu anggota polis kerana mendakwa nisbah anggota polis dengan
penduduk di negara ini melebihi statistik piawaian antarabangsa. MI


Baiklah, semua ini tidak perlu di ulas kerana Pengarah Pengurusan Polis Diraja Malaysia telah pun menjawab bahawa "nisbah anggota kepada penduduk di negara ini adalah 1 untuk 500 dan ini menjadikan beban tanggungjawab polis tinggi."

Ok. Sudah dapat apa yang aku cuba sampaikan?

Setelah aku meneliti video yang menjadi trending di Youtube iaitu video yang bertajuk "Ubah Rocket Style" yang dipaparkan pada kongres DAP baru-baru ini.

Di dalam video tersebut jika korang semua perasan pada minit ke 0.36 saat lirik lagu itu berbunyi seperti ini

"Kami nak polis ditambah cegahkan jenayah".




Dapat apa yang aku cuba sampaikan? Setelah Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan akan membekukan pengambilan baharu polis, DAP secara senyap-senyap menikam Nurul Izzah dari belakang di dalam video ini.

Bagaimana Nurul Izzah boleh berkata Pakatan Rakyat akan membekukan pengambilan anggota polis dan pada masa yang sama DAP yang juga di dalam pakatan nak anggota polis ditambah???

Kesian kak Zah sebab DAP tikam "belakang". Oppss!!


3 ulasan:

  1. salam
    blog lu wa dah masukkan link...

    Selamat berjuang

    BalasPadam
  2. YB Izzah ni ... tukang cakap je kut ... ape saja skrip yg diberi ... dia akan baca dan cakap.

    Macam kes ... terlalu banyak Polis ... juka kes tutup Mesjid Ar-Rahman UM tu.

    Siapa script write dia ek ? ... oeg DAP ke org PKR ... yg saja-saja nak jatuhkan YB sorang ni kut ?

    BalasPadam
  3. Sedar lag wahai melayu yang xsedar2 diri. Ekonomi dah jauh. Jgn berbalah. Klw klw xbersatu. 1 persatu hak istimewa org melayu lenyap ditelan zaman. Bumi di pijak milik org... Bangsa bani jawi bukn mudah utk diperalat selamanya. Mereka akan bersatu.... Pilih melayu. Automatis pilih islam. Salam bersatu...

    BalasPadam

Sendiri komen, sendiri tanggung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...