Pengikut

Isnin, 20 Mei 2013

Selasa, 14 Mei 2013

Apa itu Undi Popular?

Salam,

Pihak pembangkang berjaya menghasut rakyat yang kurang cerdik dengan mengatakan kononnya Pakatan Rakyat yang sepatutnya memerintah negara ini kerana mereka memenangi pilihanraya dari segi undi popular.

Tahukah anda apa itu undi popular? Bagaimana contoh undi popular? Mari kita baca sambil berlapang dada.


Sekarang apa yang anda lihat? Najib memenangi dua perlawanan dari tiga perlawanan. Jika mengikut jumlah kesemua perlawanan memang Anwar yang menang tetapi apa gunanya Najib menang dua perlawanan jika akhirnya tewas? 

Semua ini berkaitan dengan SISTEM YANG DIGUNAPAKAI!

Inilah yang cuba dimainkan oleh Anwar Ibrahim memandangkan rakyat Malaysia masih belum tahu mengenai isu ini. Diharap ramai-ramai share gambar di atas bagi menjelaskan kepada rakyat mengenai perkara sebenar.

Inilah namanya UNDI POPULAR.


Menjawab Fitnah Pembangkang : Kertas undi yang dibuang?

Salam,

Pertama sekali aku nak nasihatkan supaya penyokong fanatik tak kira PR atau BN untuk siasat apa juga berita yang diterima. Tak perlu terus percaya berita yang ko dapat tu dan tak perlu juga terus tolak mentah-mentah berita yang datang. Siasat dulu.

Aku perhatikan ramai di kalangan penyokong PR sokong membuta tuli apabila bila dapat sesuatu berita terus menyebarkan tanpa mengambil kira perkara itu sahih atau tidak.

Di bawah ini aku sertakan satu tuduhan jahat terhadap SPR, di mana mereka mengatakan SPR membuang kertas undi yang berpihak kepada Pakatan Rakyat pada PRU13 yang lalu.


Anda boleh nilaikan sendiri sama ada gambar ini sahih atau tidak.

Pada pendapat aku, perkara ini sengaja diwujudkan untuk memburukkan SPR dan secara tidak langsung akan menggambarkan pilihanraya negara ini tidak telus.

Benda ni simple. 

Point pertama.
Nama setiap calon haruslah mengikut seperti dalam KAD PENGENALAN. Ini bermakna setiap calon yang mempunyai pangkat Dato`, Dato` Seri, atau apa jua pangkat tidak akan diletakkan. Perdana Menteri pun hanya menggunakan nama seperti dalam KAD PENGENALAN --> Mohd Najib Bin Abdul Razak. Tetapi dalam gambar ada pangkat bukan?? :3

Point kedua.
Gambar di atas sebenarnya buatan sendiri. Kenapa aku cakap begitu? Cuba korang lihat, manakah cop yang sepatutnya ada di bawah no siri tersebut?? Kertas undi perlu dicop sebelum diberi kepada pengundi untuk mengundi. Gambar di atas kita hanya lihat kononnya pengundi memangkah calon PAS tetapi tidak mempunyai COP. Korang nampak tak permainan dia?? Buat kertas undi sendiri --> pangkah --> Snap picture --> Upload to facebook --> Semua Share. (terlupa atau memang tak tahu setiap kertas undi perlu COP) . Kertas undi boleh buat, apa sangat no siri tu.


Korang pun boleh menilai sendiri mana yang betul mana yang salah. Terima kasih kepada Blue Sea Army.

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. [al-Hujurat 49:6]

Khamis, 9 Mei 2013

Penyokong Pembangkang Biadap


Salam,

Penyokong pembangkang punya biaDAP. Ini ka namanya negara demokrasi? Suka hati mak bapak kau suruh budak-budak ni bukak baju BN. 

Baru dapat dua negeri dah berlagak serupa tahi. Kalau dapat satu Malaysia macam mana pulak lagak mereka? 

Anda nilailah sendiri.


video

Azmin Ali Mengamuk Sakan

Salam,

Azmin Ali punya isu ni simple. Dia merajuk sebab tak dapat jadi MB padahal dulu nama dia tahu nama dia akan naik ganti Khalid gagap. Tapi seperti biasalah, DAP punya kuasa lebih besar dalam Pakatan Rakyat. So Azmin terpaksa lupakan jawatan itu.

Barisan Nasional memang tak terlibat dalam hal ini oke. Jangan pulak ada macai kata ini semua UMNO punya kerja. Puiiihhh!

Kita tak perlu harapkan Azmin lompat parti, cukup sekadar dia menjadi orang yang dapat bersihkan PKR dari dalam. Tak lama lagi dapat jadi Presiden parti pulak kan ..... :)

Jadi marilah kita mendoakan yang terbaik untuk Azmin semoga berjaya memulihkan PKR. Hehe

Azmin Ali pun tak setuju heret rakyat ke jalan raya...

BAGUSLAH DAH INSAF. MACAI BILA LAGI????


Isnin, 6 Mei 2013

#PRU13 : Isu blackout.

Salam,



Tahniah BN berjaya mengekalkan kemenangan walaupun terpaksa menghadapi tsunami politik baru. 

Sekarang ni alasan pihak pembangkang kalah adalah kerana blackout di satu dua tempat kiraan undi. Penyokong yang kurang cerdik terus mengkhinzir buta percaya bulat-bulat tanpa siasat. Untuk pengetahuan penyokong pembangkang celik IT buta hati sekalian. Di Selayang pun terjadi isu blackout tetapi pakatan menang. Jadi apa maknanya?

Isu pengundi cina aku tak mahu sentuh buat masa ini. Kita tunggu dah lihat dahulu.

Ini penjelasan mengenai isu blackout dan perjalanan pilihanraya yang aku cilok dari fb "Syfulnizam A.Rahman" (Ketua Tempat Mengundi). Penjelasan ini untuk membersihkan SPR yang didakwa kotor.

Saya merupakan Ketua Tempat Mengundi (KTM) sedikit sebyk ingin berkongsi mengenai perjalanan pilihanraya.

- Seawal 5.30pgi KTM & anggota polis akan mengambil peti undi utk dibawa ke saluran tempat mengundi.
- Setiap parti akan mewakilkan setiap ejen parti (EP) bgi neninjau perjlnan pembuangan undi hingga selesai pengiraan undi. Mereka juga akan membuat bancian jumlah pengundi yg hadir.
- Sebelum undian bermula, EP akan memastikan peti adalah kosong & dimenterai (kunci).
- Sebelum menyerahkan buku undi kepada kerani pengundian (KP), KTM akan menunjukkan buku undi kpd EP bgi memastikan buku undi itu belum ditanda.
- EP akan memerhati hingga tamat waktu mengundi tanpa gangguan.
- KTM akan mengisi borang 13 (jangkaan undi dalam peti undi) & ditandatangani oleh EP & satu salinan diberikan setelah tamat waktu mengundi.
- Sesudah tamat, proses kira undi akan dilakukan. Proses ini akan dilakukan sekurg2nya 2-6 org EP sbgi pemerhati. Pintu bilik akan dikunci & polis akan mengawal diluar bilik.
- Jarak antara meja kiraan & EP adalah 1meter shj. So sbrg kecuaian mudah dilihat.
- Semasa pengiraan berjalan, EP akan membuat bancian undi mereka & pengiraan akan dibuat setelah mengasingkan kertas undi mengikut parti.
- KTM akan mengisi borang 14 (keputusan) & ditandatangani oleh EP serta diberikan satu salinan.
- Kertas undi yg dikira akan dimasukkan kedlm peti undi & dimenterai serta tandatangan EP ke atas perekat keselamatan peti undi. Di sini kertas undi tidak memainkan peranan lgi kerana borang 13 & 14 yg ditandatangani serta satu salinan telah diberikan kpd EP merujuk kpd persetujuan keputusan pengiraan. Borg2 ini akan diberikan terus kpd Wakil SPR di tempat pengumpulan (jika di JB ialah Stadium tertutup MBJB).
- Semasa pihak SPR membacakan keputusan, wakil2 parti akan membandingkan keputusan salinan borg 14 yg diberikan kpd EP. Jika ada penipuan, di sini boleh detect. So selesailah.

1) Jika dilihat di sini, tiada unsur2 penipuan kerana EP sentiasa berada ketika awal hingga penyerahan borg 13 & 14. Sepatutnya sebelum menandatangani borg2 ini EP perlu mengemukakan bantahan. Sepatutnya pihak parti menyalahkan EP jika keputusan berlainan kerana mereka telah perolehi satu salinan & juga memberikan tandatangan tanda persetujuan keputusan.
2) Jika berlaku blackout pun EP boleh detect peti dibawa lari & sudah tentu ada EP & polis mudah menangkapnya.
3) Walaupun peti undi dibawa lari semasa pengumpulan peti undi di pusat pengumpulan juga tiada gunanya kerana keputusan telah ditulis di dlm borg 13 & 14 serta EP juga ada salinan. Peti undi & kertas undi tidak lagi berguna setelah borg 13 & 14 yg ditandatangani oleh EP.



BERSATULAH WAHAI BANGSAKU!!!!

Khamis, 2 Mei 2013

Saiful Bukhari : Sumpah Laknat 2 Kaabah, Masjidil Haram.


Salam pakcik makcik semua.

Mari tengok video yang bertajuk :

Saiful Bukhari : Sumpah Laknat 2 Kaabah, Masjidil Haram. April 2012




Mari kita desak Anwar untuk turut sama bersumpah seperti mana telah Saiful lakukan.

Allahuakbar!!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...