Pengikut

Selasa, 18 Disember 2012

Breaking News [update] : Pergaduhan di Sungai Petani







Bagi menjaga keamanan negara dan menghormati negara ini. Pihak admin Brobecx telah menarik balik artikel sebelum ini di mana kita tidak tahu kesahihan mengenai pergaduhan tersebut.

Berikut merupakan jawapan pihak PDRM.  Tahniah PDRM kerana berjaya mengawal keadaan. 

PERHATIAN :

PADA 18/12/2012 JAM 2330HRS YDHSAC DATO ABDUL GHAFFAR BIN RAJAB TIMBALAN KETUA POLIS KEDAH TELAH MENGADAKAN SIDANG AKHBAR DI IPD KUALA MUDA BAGI MEMPERBETULKAN BERITA PALSU BERKENAAN KEADAAN HURU HARA DI DAERAH KUALA MUDA , SG PETANI KEDAH SEPERTIMANA DIGEMBAR GEMBURKAN DI BLOG , FACEBOOK , TWITTERS DAN SMS OLEH PIHAK YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB 

KEADAAN KESELAMATAN DAN KETENTERAMAN AWAM DI DAERAH KUALA MUDA ADALAH SELAMAT DAN TERKAWAL WALAUPUN TELAH BERLAKU INSIDEN PERGADUHAN ANTARA BEBERAPA PEMUDA MELAYU DAN PEMUDA INDIA PADA 16/12/2012 AWAL PAGI . KESEMUA YANG TERBABIT DI DALAM KES TERSEBUT TELAH DITANGKAP (SERAMAI 13 ORANG TERDIRI DARI MELAYU DAN INDIA ) , 

MANGSA JUGA TELAH DIRAWAT DAN HANYA TINGGAL SEORANG SAHAJA YANG MASIH DIRAWAT DI HOSPITAL SULTAN ABDUL HALIM DARI 5 ORANG YANG TERCEDERA . EKORAN INSIDEN TERSEBUT , PIHAK PDRM TELAH MENGAMBIL TINDAKAN AWAL DENGAN KAWALAN KESELAMATAN SEPERTI FRU , LSF , MPV , JSJ , NARKOTIK , SB DAN ROADBLOCK DI SEMUA LOKASI DI DALAM DAERAH KUALA MUDA BAGI MENJAMIN KESELAMATAN ORANG AWAM KHUSUSNYA .
PESANAN DARIPADA YDH SAC DATO' ABDUL GHAFAR BIN RAJAB UNTUK SEMUA MASYARAKAT MALAYSIA AMNYA .



49 ulasan:

  1. kompom ka cerita ni? sumber dari mana?

    BalasPadam
  2. gua pun dapat maklumat sama... tadi ada member SP telefon...

    BalasPadam
  3. 03-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 03-4222222. < code no phone kedah 04 bro.. bkn 03. 03 tu KL :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok 04 bro. code depan je salah. Tq.
      Info ni diambil di Fb. Harap semua faham. Boleh call sedara mara yang ada di Sungai Petani utk pengesahan. BroBecx baru lepas buat pengesahan dari kawan di sana mengatakan keadaan tenang.

      Padam
  4. Brobecx.. sahabat dari Sungai Petani maklumkan keadaan sudah sedia kala. Polis dah jaga. Harap sebarkan. Tq

    BalasPadam
  5. Haram jdah....

    BalasPadam
  6. Allah'Huakbar!!! Allah'Huakbar!!! Allah'Huakbar!!!
    penggal je kepale geng2 keling 35 tu, perang je!!!, dunia dh tua, nk kiamat dah, sebelum ramai yg terbunuh!!!

    BalasPadam
  7. insiden tu berlaku pada tengah malam 15 disember, berlarutan sehingga 7 pagi, 16 disember. Memang ramai PDRM dan FRU pada ketika itu tapi kini keadaan dah tenang dan aktiviti seharian berjalan seperti biasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tempat aku di Perak pun ada emergency, bomba, ambulan, JPAM dan polis terlibat. Katanya latihan untuk persiadaan pilihan raya.

      Aku rasa kes di SP ini adalah latihan betul-betul. UMNO yang merancang untuk mulakan dan hadapi huru-hara masa pilihanraya nanti.

      Padam
    2. jangan kaitkan politik dalam masalah di sungai petani. awak tak merasai sendiri.

      Padam
    3. perlukah berpolitik dkt cni....^_^

      Padam
    4. Memang blog gua blog politik. Tapi posting ni tak berkaitan politik. Dengar cerita di Sunga Petani mereka bersatu tak kira parti! Alhamdulillah!

      Padam
  8. keadaan masih terkawal...baru jek sms ngan membe kat s.p td..

    BalasPadam
  9. Sy pun duduk area tempat kejadian je. Dengar jugak berita dr makcik yg duduk lagi dekat dengan tempat tu, ada la roadblock sana sini, tapi tak tahu lah pulak Serious mcm ni. Ingtkan kecik je. Ya Allah :'( Dunia nak kiamat.. Minta kita dilindungi olehNya *sad*

    BalasPadam
  10. kita berjaga aja....tp biarlah polis jalankan tugas depa...x pon tentera...depa di byr gaji...untuk jga keselamatan owg awam.....apa pon kita kna berjaga 2......islam ku junjung......melayu ku sanjung......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikut pada janji dan sumpah

      Padam
  11. Macam ni lar orang,bagi muka pijak kepala

    BalasPadam
  12. Macam kimak je.. asal ada kecoh tuduh UMNO.. bodoh macam babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. dh mmg UMNO tu pati busuk.. kompem la apa2 kecoh UMNO dpt nma.. tgh macai dia ni pn.. blm apa2 dh carut..
      plot UMNO la ni.. jalan desperate nk kekalkn kuasa

      Padam
    2. Apa dok politik plak nie!

      Padam
    3. sepatotnya bangsat yang duk salahkan umno ni elok kene boh kt india dgn cina skali.... babi ang... ang duk menumpang ehsan bangsa ang... pas2 duk kutuk pesatuan bangsa ang sendiri ... bak aram deje... kalau paria xnk pancung ang ,,, mai aq sendiri pancung ang!

      Padam
  13. Dah mcm nie pon nk ajak sesama bangsa / agama bgaduh? Puiiiihhhh! Mmg dasar syiah! Xda siapa pilih parti
    Skrg nie. Asal melayu. Islam kita pilih. Xnk pnuhkn musuh
    Dalam parlimen. Mca/dap pon syer2 projek. Kita jer yg xsdar2
    Diri lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Skrg nie. Asal melayu. Islam kita pilih. Xnk pnuhkn musuh
      Dalam parlimen. Mca/dap pon syer2 projek. Kita jer yg xsdar2
      Diri lagi.

      Padam
    2. tulah masalah orang melayu. bile jadi pape cakap umno la,pas lah itulah inilah. cube2lah bersatu sket,dorang tu orang islam la weiii. umno ke pas ke orang islam. yang kite perlu juangkan dan sokong orang islam. apelah korang nie. sedarlah diri sket bro2 yang dok nak hentam umno ke pas ke,skang nie isu islam paham. ISLAM. bukan isu politik. tak kirelah depa orang politik manepun,asal orang islam aku sokong. dah orang islam kene pukul takkan aku nak dok diam je.

      Padam
  14. shbat ,,,,,, istiqfar banyak2,,,, mungkin ini satu ujian dari ALLAH utk hamba2nya yg sedang dalam kelekaan,,,, sy tegur diri sy n shbat2 marilah sama2 kita tingkatkan amalan yg di suruh oleh ALLAH ,,,, semoga dgn amalan yg di lakukan serta iklas ini insya'allah mudah-mudahan allah akan menerima amalan dari hamba2nya dan insya'allah semoga ALLAH sentiasa menjaga hamba2nya yg berada dalam kesusahan,,,,,, insya'ALLAH dgn izin ALLAH.,,,, dari sy hamba yg hina lagi dihina ,,,,,,

    BalasPadam
  15. apesal sampai boleh jd camni.. Ya Allah,,moga2 semua pnduduk s.p selamat... Terima kasih kpd pihak berkuasa yg urus hal ni

    BalasPadam
  16. STATUS TERKINI KES PERGADUHAN DI SG PETANI: Berikutan berlakunya satu kes pergaduhan di Sungai Petani, beberapa anggota polis telah ditugaskan ke lokasi kejadian dan keadaan kini adalah terkawal. Ketua Polis Kedah akan memberi kenyataan rasmi berhubung insiden tersebut dalam masa terdekat.

    Orang ramai juga dinasihatkan supaya tidak menyebarkan maklumat yang tidak sahih berhubung kejadian tersebut yang boleh menggugat ketenteraman awam. Terima kasih.

    BalasPadam
  17. apa pun aliran kita... siapa pn kita... melayu kena bersatu hati...kita org islam...kafir laknatullah harus ditentang..Allah'Huakbar!!! Allah'Huakbar!!! Allah'Huakbar!!!

    BalasPadam
  18. Jummm kite minommm dlu.......

    BalasPadam
  19. Harap melayu kembali bersatu tidak kira apa pun idealogi mahupun pahaman politik anda,mari la saudara2ku kira bantu saudara kita yg dianiaya.bersiap sedia untuk sebarang kemungkinan..hidup melayu bersatu..

    BalasPadam
  20. Kira nk lalu kat situ selamat laaa kan?
    Alhamdulillah

    BalasPadam
  21. Sp lengang penuh kereta polis jek , nak kuar rumah pun ta berani . Moga ALLAH melindungi sahabat di SP

    BalasPadam
  22. bodo pnyer pmbangkang..tk abis2 ngan bdoh..lg2 mlayu dkt pmbangkang.bodo.wt malu bngse agama.peace no juburi.

    BalasPadam
  23. Apa daaa... masa ni la Melayu nk bersatu, bukan berpecah belah.Lupakan politik, matang la sikit demi bangsa. Bersorak bangsa lain kalau tau time mcm ni pun bangsa Melayu nk salah menyalah lagi,.

    BalasPadam
  24. weh pegi mampos lah dgn politik..korg mati nnti politik korg leh tolong bawak naik syurga ke setann.. bodoh org2 yg nk kaitkan politik kt dlm nie..
    skrg dunia nk kiamat kau terikut2 lagi dunia politik yg dok fitnah sana sini.. asalkan melayu islam, kita pilih!
    kita bersatu! berjuang bsme..
    korg dok main politik la hapa la..klu aku bleh lempang korg dlm nie mmg aku lempang jekk laju2 nohhh....

    BalasPadam
  25. sape yg start politiking dl dialah bangan tahap dewa...

    BalasPadam
  26. dlm kes begini parti xpenting..yg penting kite mesti bersatu menjaga maruah org2 Islam. aku xpelik la klu benda cmni berlaku kt ipoh, seremban atau kl tp ni kt kedah negeri majority melayu..jgn sebar kabar angin tp kna berjaga2 juga lah..

    BalasPadam
  27. melayu memang bersatu hati klu bab2 gini.. cuma pecah bila nak pilih gomen je.. jgn salah fhm...

    BalasPadam
  28. Seminggu la kena istihar darurat tak kuar malam.. Sama kes kat taiping...hnya perkara kecil menajdi besar

    BalasPadam
  29. semoga semuanya kembali seperti sedia kala.. kita satu malaysia

    BalasPadam
  30. Bangkitlah Bangsaku, Bersatulah bangsaku kuat kanlah semangat kemelayuan, kita jadi macam ni kerana melayu sekarang dah berpecah ,kalau dulu mana ada keling berani angkat muka sekarang...lupakan politik seketika..bersatu kita teguh bercerai kita roboh Ingat...

    BalasPadam
  31. bangkitlah bangsaku, bersatulah bangsaku, bersatu teguh bercerai KITA ROBOH, dulu keling nak angkat kepala pun tak berani tapi sekarang...ini adalah berpunca dari bangsa kita yang sering berbalah sesama sendiri.. ada masa berpolitik ada masa kita patut bersama...Mudah mudahan semua kembali aman...
    Berastu Islam ,Bersatu Melayu, Bersatu Malaysia

    BalasPadam
  32. Sebagai rakyat malaysia kita hatus bersatu bukannya berpecah,sebagai orang melayu kita harus bersatu hingga keahkir hayat

    BalasPadam
  33. walaupun india tau cina tau pe2 bangsa klu islam kita wajib tolong...save gaza..takbirrr

    BalasPadam
  34. dah lama kita bagi muka kat hindu paria ni.la ni tiba masa kita lanyak depa.si bangsat tumpang negara kita buat masaalah pulak.

    BalasPadam
  35. sama2 lah kita berubah ke arah lebih baik...demi keamanan negara ...jgn lah bergaduhhhhhh.......kesian orang lain yang tidak besalah....

    BalasPadam
  36. Yg diutama agama dan bangsa..politik no 2..letakkan agama didepan..IN SHA ALLAH kita dpt bersatu...

    BalasPadam
  37. hopefully semua aman damai..

    BalasPadam

Sendiri komen, sendiri tanggung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...